FAQ

FAQ

TRENING W EASYFIT
Zbiór najczęściej zadawanych pytań

W trakcie poruszania się lub wykonywania ćwiczeń, nasz mózg wysyła impulsy do neuronów, czego efektem są skurcze mięśni. 

EMS polega na stymulacji mięśni impulsami elektrycznymi, prądu stałego i zmiennego, o różnej częstotliwości, które mają parametry identyczne jak impulsy generowane przez mózg. Bezbolesne impulsy wywołują kontrolowane skurcze z pominięciem części lub całego układu nerwowego. Impulsy elektryczne generowane podczas treningu pochodzą z urządzenia Mihabodytec (https://www.miha-bodytec.com/en/) – doskonałej jakości sprzętu produkowanego w Niemczech. Miha bodytec jest liderem rynku produktów EMS. 

Trening EMS nie tylko kształtuje wymarzoną sylwetkę, redukuje tkankę tłuszczową i cellulit, ale również wzmacnia wszystkie mięśnie stabilizujące odpowiedzialne za utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. Przyspiesza też metabolizm, łagodzi bóle pleców oraz poprawia samopoczucie. 

Wypróbuj EMS, a poczujesz poczujesz różnicę w treningu i samopoczuciu!

Przed pierwszym treningiem EMS trener przeprowadza z Tobą wywiad, ustalacie jakie są Twoje cele treningowe oraz czy nie ma żadnych przeciwwskazań do jego przeprowadzenia. 

Następnie, w komfortowych warunkach przebierasz się w specjalną bieliznę treningową, na który trener założy Ci treningową kamizelkę, pas biodrowy oraz opaski na ramiona i uda. Kamizelka i pozostałe części wyposażone są w specjalne elektrody, które służą do równoczesnej stymulacji poszczególnych partii mięśniowych naszego ciała. Następnie trener zademonstruje jak działają impulsy oraz pokaże Ci kilka prostych ćwiczeń. 

Kolejnym etapem jest konfiguracja maszyny – trener włącza program, odpowiednio dobrany do Twoich celów oraz, przy Twojej pomocy, ustawia natężenie impulsu na poszczególne grupy mięśniowe, dostosowując je do Twoich preferencji i potrzeb. 

Trening trwający 20 min jest układem ćwiczeń podczas których trener cały czas czuwa nad poprawnością ich wykonywania, od niej bowiem zależy efektywność treningu. 

Jeśli jesteś zainteresowany Treningiem Personalnym bez wykorzystania urządzeń EMS, trener po wywiadzie wstępnym zaprosi Cię do wykonania treningu wprowadzającego dostosowanego do Twojego celu oraz możliwości.

Po treningu, jeżeli zdecydujesz się na współpracę z Naszym Studio, trener na podstawie wcześniej przeprowadzonego wywiadu oraz ankiety, którą wypełniasz, przygotowuje dla Ciebie ofertę oraz plan treningowy. 

Trening EMS jest polecany wszystkim, bez względu na wiek, płeć – może go wykonywać każda osoba dorosła, która chce zadbać o swoje ciało i kondycję. 

Trening EMS nie ma także górnej granicy wiekowej – niektórzy z naszych klientów mają ponad 60 lat i używają tej skutecznej metody, aby utrzymać formę. 

EMS jest również zalecany po ciąży, aby powrócić do formy i sylwetki sprzed ciąży, najszybciej, jak to możliwe. 

Mimo to, jak w każdym innym sporcie, tak i w tym przypadku, istnieje lista przeciwwskazań, przy których ta forma treningu nie jest zalecana. 

Z elektrostymulacji nie powinny korzystać osoby z: 

  • rozrusznikiem serca, 
  • chorobami serca (arytmia, zawał), 
  • chorobami układu nerwowego (padaczka), 
  • nadciśnieniem, 
  • zaburzeniami krążenia tętniczego krwi 
  • cukrzycą bez kontroli lekarza, 
  • miażdżycą w stopniu zaawansowanym, 
  • bólami niewiadomego pochodzenia, 
  • gorączką, 
  • stanami zapalnymi, ostrymi zakażeniami bakteryjnymi i wirusowymi 
  • grzybicą w obrębie dróg moczowych, 
  • zaburzeniami krzepnięcia krwi, krwotokami, hemofilią, 
  • zmianami nowotworowymi, 
  • przepukliną pachwinową lub ściany jamy brzusznej, 
  • ranami, stanami zapalnymi, oparzeniami, podrażnieniami, egzemami w obszarze elektrod, 

a także: 

  • kobiety w ciąży, 
  • osoby w stanach wyczerpania fizycznego i psychicznego, 
  • osoby, u których stwierdzono brak reakcji na stosowanie elektrostymulacji. 

W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych ze wskazaniami lub przeciwwskazaniami do elektrostymulacji, należy skonsultować się wcześniej ze swoim lekarzem lub fizjoterapeutą. 

Trening EMS będzie idealną odpowiedzią dla osób, które nie mogą wygospodarować kilku godzin tygodniowo na aktywność fizyczną. Trening EMS trwa 20min i wykonujemy go 2x w tygodniu. Będzie również odpowiedni dla osób po kontuzjach lub dopiero zaczynających swoją przygodę z aktywnością.

Trening Personalny w naszym Studio to usługa dla osób, które mogą na trening wygospodarować 1 godzinę 3 razy w tygodniu. Ta ilość gwarantuje świetne korzyści dla naszego zdrowia, sylwetki oraz samopoczucia i jest dostosowany indywidualnie do każdego klienta.

Trening personalny oraz trening EMS w naszym Studio zawsze odbywa się pod opieką wykwalifikowanego trenera personalnego, do Ciebie należy wybór, która opcja jest dla Ciebie bardziej odpowiednia.



W trakcie zajęć na tradycyjnej siłowni, świadomie pobudzamy poszczególne grupy mięśni do skurczu pod wpływem impulsów płynących z naszego układu nerwowego. Osiągnięty efekt zależy w dużej mierze od rodzaju ćwiczenia, indywidualnej motywacji i włożonego wysiłku. W przypadku WB-EMS, nasze mięśnie stymulowane są niezależnie od naszej woli, przez impulsy płynące z kombinezonu Miha BodyTec, co pozwala ćwiczyć z intensywnością nieosiągalną innymi metodami. Równocześnie pobudzanych jest nawet do 12 partii mięśniowych /1 Cyt. za prof. Wolfgang Kemmler, Whole-body electromyostimulation training: fitness or prevention?, Medica Magazine, 10.09.2017/ 

Co więcej, w odróżnieniu od standardowych ćwiczeń w tym samym czasie dochodzi do aktywacji dwóch przeciwstawnych grup mięśni (tzw. agonistów i antagonistów), co znacząco zwiększa efektywność ćwiczeń – według badań przeprowadzonych przez Uniwersytet w Bayreuth oraz przez Niemiecki Uniwersytet Sportowy w Koln, trening z użyciem EMS jest o 40% bardziej efektywny niż tradycyjny trening siłowy. 

TAK. Fizjoterapia wykorzystuje EMS od wielu lat. Trening EMS zmniejsza częstotliwość bólów pleców oraz bioder i pomaga w szybszym powrocie do pełnej sprawności po kontuzji. 

Trening w EASYFIT nie wymaga żadnych, specjalnych przygotowań. 

Weź ze sobą uśmiech i dobry humor, które sprawią, że cała procedura jest dwukrotnie przyjemniejsza. Poza tym wystarczy zabrać obuwie sportowe. Specjalny strój treningowy, ręcznik oraz wodę zapewniamy w Studio. 

Po treningu możesz wziąć prysznic w naszym studio i napić się dobrej kawy.  

Ważne, aby na pół godz. przed treningiem wypić co najmniej 0,5 l wody. 

Ponadto w naszych studiach oferujemy Państwu suplementy, w których dobraniu pomoże nasza specjalistka w tym zakresie 

Aby uzyskać najlepsze możliwe wyniki, zaleca się spożyć lekki posiłek, bogaty w węglowodany około 1,5-2 godz. przed treningiem. 

Spożycie ciężkiego posiłku może być przyczyną bólu brzucha podczas treningu!