Jaki trening na ból pleców?

Ból pleców w obecnych czasach, to bardzo powszechna dolegliwość, często spowodowana brakiem ruchu i bierną, siedzącą pracą.

Wykonywanie pracy w wielu zawodach wymaga długotrwałego przebywania w pozycji siedzącej lub nachylonej, często jednostronnej i niesie ze sobą konsekwencje w postaci przeciążeń i bólu kręgosłupa.

Kręgosłup jest stworzony do ruchu i nie lubi przebywania w jednej pozycji, niestety niektóre z zawodów wymagają przyjęcia wymuszonej pozycji – czy to siedzącej, jak w przypadku pracowników biurowych, czy stojącej, jak choćby w przypadku pracy lekarzy przeprowadzających zabiegi chirurgiczne, stomatologów bądź fryzjerów.

Przy dolegliwości związanej z bólem kręgosłupa bardzo istotne jest, aby nie zabrakło czasu na ruch oraz aktywność fizyczną. Przez cały dzień, w pracy kręgosłup jest przeciążany. Można oczywiście próbować zmniejszyć przeciążenia kręgosłupa poprzez zastosowanie odpowiednich, ergonomicznych krzeseł, klinów lędźwiowych lub poprzez kontrolowanie swojej postawy, jednak przeciążeń nie da się całkowicie wyeliminować, dlatego bardzo istotne jest, żeby w czasie wolnym od pracy pamiętać o aktywności fizycznej i wybrać taki jej rodzaj, który byłby pomocny w celach profilaktycznych.

Do aktywności zalecanych przy bólach kręgosłupa, należy właśnie trening metodą EMS, który nie tylko nie obciąża kręgosłupa i stawów, ale też przeprowadzany przez doświadczonego trenera pilnującego właściwej techniki wykonywania, w sposób bardzo efektywny wzmacnia kręgosłup, redukuje powstały dysbalans mięśniowy i zmniejsza lub całkowicie usuwa ból. Najlepszą profilaktyką przeciwbólową jest zbudowanie silnego gorsetu mięśniowego, co przy pomocy treningu metodą EMS w EasyFit20 można zrobić szybko i sprawnie, ponieważ impuls EMS już od pierwszych sekund ćwiczeń dociera do mięśni głębokich, które są odpowiedzialne za stabilizację naszego szkieletu.

Poniżej, wyrażone w procentach, wyniki badań przeprowadzonych na German Sport University of Cologne oraz Sports University of Bayreuth. Wśród badanych osób, trenujących metodą EMS:

  • u 88% ból się zredukował, z czego, po 2 treningach 20% zostało uwolnionych od bólu a po 6 tygodniach aż 50%
  • po 2 tygodniach treningu intensywność bólu zmniejszyła się o 50% a po 6 tygodniach o 87%
  • 44% badanych cierpiących na chroniczne bóle pleców zostało uwolnionych całkowicie od bólu
  • 30% zwiększyła się wytrzymałość mięśni pleców podczas codziennych czynności (dźwiganie ciężkich rzeczy, chodzenie, schylanie, ciężka praca fizyczna, prace domowe, sport)