Trening EMS po ciąży

Czas trwania ciąży to 9 miesięcy, dajmy sobie porównywalny czas na powrót do formy. W kobiecym ciele w czasie ciąży oraz porodu zachodzi wiele zmian, takich jak:

  • rozciągnięcie i osłabienie mięśni brzucha,
  • zmiana środka ciężkości i postawy,
  • zmiana wzorca oddechowego,
  • przykurczenie niektórych mięśni.

Zbyt szybki powrót do intensywnego treningu może prowadzić do kontuzji i przeciążenia organizmu po tak ciężkim dla niego czasie jak ciąża i poród.

Korzyści ćwiczeń w technologi EMS po ciąży:

  • wzmocnisz wszystkie mięśnie głębokie
  • rozładujesz stres i polepszysz jakość snu
  • oszczędzisz czas – trening EMS to tylko 20 min!
  • szybciej wrócisz do formy
  • zniwelujesz bóle od-kręgosłupowe
  • każdy trening wykonasz pod opieką profesjonalnego trenera

Po jakim czasie po porodzie mogę zacząć trening EMS w EasyFit20?

Moment powrotu do aktywności fizycznej po porodzie jest zależny od jego typu: czy był to poród naturalny, czy poprzez cesarskie cięcie. Duży wpływ ma również Twoje ogólne samopoczucie oraz gojenie się ran poporodowych.

Czas, w którym możemy zacząć ćwiczyć to około 6 tygodni po porodzie siłami natury, a po cesarskim cięciu po 12 tygodniach. Pamiętaj jednak, że jest to kwestia bardzo indywidualna! Ze względu na Twoje bezpieczeństwo przed rozpoczęciem treningów skonsultuj się ze swoim lekarzem. Warto też udać się do fizjoterapeuty, który oceni stan mięśni dna miednicy oraz mięśni brzucha, sprawdzi Twoją postawę oraz oddech.

Jak wygląda pierwszy trening EMS?

Pamiętaj, że każde profesjonalne studio treningu oraz trener personalny musi przeprowadzić z Tobą konsultację przed pierwszym treningiem! To bardzo ważne, aby trener poznał Twój stan zdrowia, wcześniejszą aktywność fizyczną oraz Twoje cele treningowe. Jest to czas dla Ciebie, aby zadać wszystkie nurtujące pytania dotyczące elektrostymulacji mięśniowej. Dzięki takiej rozmowie trener jest w stanie zapewnić Ci efektywny, a przede wszystkim BEZPIECZNY trening. Na swój pierwszy trening EMS w EasyFit20 zabierz tylko obuwie sportowe. Specjalny strój do ćwiczeń, wodę oraz ręcznik otrzymasz w Studio 🙂

Co będzie priorytetem na początku ćwiczeń z EMS?

Pierwsze treningi po ciąży powinny być skoncentrowane na przywróceniu prawidłowego funkcjonowania organizmu. Najpierw trzeba nauczyć prawidłowo pracować i wzmocnić mięśnie (szczególnie mięśnie brzucha, dna miednicy oraz mięśnie przykręgosłupowe) dopiero w dalszej kolejności można myśleć o zrzucaniu zbędnych kilogramów czy rzeźbieniu ciała.

Nie możemy zapomnieć również o treningu rozciągającym oraz relaksującym. Dzięki temu  wyciszasz się po wysiłku, dostarczasz do mięśni więcej tlenu i składników odżywczych poprzez wzmożony przepływ krwi.